Sunday, March 6, 2011

Pucuk Maman ~ Jeruk Maman

      Salam semuanye.. ok..saya hari nie nk bgtau la kat korang semua, hari smlm,punya la gembira sbb saya pergi ke pasar pagi selayang...biasala teringin nk buat bubuk lambuk style pantai timur..so pg la ke pasara pagi selayang nk beli la sayur2 yg nk di masak bubur lambuk tue...masa sibuk2 tgh memilih sayur,Tiba2......................saya rasa nk menjerit rasa nye kat pasar pagi tue...menjerit kegembiraan laa...saya nampak Pucuk Maman.... :D hahahaha..mesti korang suspend...Pucuk Maman nie kan susah nk jumpa kat KL,selalunye terdapat di Kuantan, Gemencih & Perak kalau tk salah saya laa...Setiap kali saya balik kuantan, pada hari ahad wajib bg saya utk ke pasar tani kuantan,utk mencari pucuk maman nie nk di bawa balik ke kl..kalau beli tk main beli seikat nie...berikat2 saya beli..hehehehe...ini kalau saya balik kuantan...Smlm dh jumpa kat pasar pagi selayang,ape lg saya borong laa..Pada sesiapa yg tak tau rupa Pucuk maman tue,sat lg saya akan tunjuk kan..Pada yg tk pernah mkn tue mesti rasa pelik,mesti tertanya2 maman nie masak ape yg sedap...mcm saya org pantai timur,kitorg buat Jeruk maman,mkn dgn nasi..sedapp!!!!!!!! Kalau yg mcm org gemencheh plak,diorg ckp buat rendang pun sdp jugak...jom2 kita tgk rupa maman tue mcm mana...
 Ini lah pucuk maman yg sudah siap di siang :)


Haa...ini lah rupa maman yg dh siap di jeruk...


                  Mesti korang tgk pelik jeee rupa jeruk maman nie...mcm saya kalau mkn nasi dgn maman nie je pun dh cukup..ok la..bye!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

YouTube

Loading...